Pages

Saturday, August 22, 2015

UjiAN

In The Name of Allah
Moga Allah Redha

Alhamdulillah atas nikmat yang Allah berikan padaku untuk kembali kepada-Nya..

Saat diri ditimpa ujian,
Saat diri dilanda musibah,
Saat diri merasa terhina,
Saat diri tidak kuat menghadapi sesuatu,
Saat merasakan diri terlalu hina dimata manusia,
Saat diri tidak kuat menghadapi ujian yang melanda..

Saat itu...saat itu aku merindukan sesuatu...
Merindukan sesuatu yang boleh membuatkan jiwaku tenang..
merindukan sesuatu yang tidak pernah ku rasakan sepanjang aku berada disekolah

Aku merindukan tarbiyah Allah..
Allahu Allah..
Sesungguhnya aku tidak kuat untuk berhadapan dengan masalah yang aku alami..
aku merinduimu wahai tarbiyah..

Ya Allah..tunjukkanlah daku jalan-jalan untuk mendekatkan diriku pada-Mu ya Allah..

Sesungguhnya saat dan tika saya tidak kuat untuk meneruskan kata-kata..

Mungkin benar dalam bait lirik rahmat ujian
Bibir kita mudah sangat-sangat nak mengucapkan perkataan sabar ni
Tapi sejauh mana kita mampu bersabar disaat hati terluka?

mungkin asbab daripada dosa-dosa yang pernah saya lakukan..

Hamba berdosa
220815
2030

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...